Dahl-linjaliikenne Oy

Kvalitet och miljö

Kvalitet och miljö

Vi har verkat i branschen sedan 1962. Vi vill dock inte vila på lagrarna, utan vårt mål är att utveckla vår verksamhet och våra tjänster kontinuerligt. Kvalitet och miljö är viktigt för oss, och vårt mål är minska på den belastning som vår verksamhet förorsakar på miljön och vi håller fast vid vårt kvalitetslöfte.

 

Kvalitetspolicy

Tjänster som erbjuds

Dahl-linjetrafik Ab kör beställningstrafik i hela Europa samt Ryssland. Vi sköter även om skoltransporter inom Kronoby Kommun och lokaltrafik i Karleby.

Informationskanaler och -system

Vi informerar om aktuella saker på vår hemsida www.dahlbus.fi. Stor del av våra gruppresor genomförs i samarbete med Karleby Resebyrå Ab www.kokkolanmatkatoimisto.fi. Vi har alltid 24 h dejourering och telefonnumret finns tillgängligt på våra hemsidor.

Personal 

Våra förare är erfarna och serviceinriktade. Alla betjänar åtminstone på svenska och finska. Vi utbildar förarna i enlighet med EU:s direktiv för yrkesförarkompetens. Personalen får regelbundet information om aktuella ärenden.

Bussarna

Vi har 7 bussar med 16-58 sittplatser till ert förfogande. Största delen av dem är turistbussar, utrustade med bl.a. luftkonditionering, WC, DVD, säkerhetsbälten m.m. Alla våra bussar är utrustade med alkolås. Förarna assisterar passagerare med rörelsehinder. Underhållen av våra bussar sköts av märkesverkstäder med yrkespersonal.

Kundtillfredsställelse och feedback 

Vi behandlar all respons från kunderna, och svarar kunden. Eventuella brister åtgärdas omedelbart, eller genast när det är ändamålsenligt. Om vi agerat felaktigt ersätter vi kundens omedelbara kostnader. Angående returnering av biljettpris eller skadestånd förhandlas separat från fall till fall. Vi önskar att våra kunder meddelar oss om eventuella brister i vår verksamhet så fort som möjligt, eftersom det underlättar utredningen och försnabbar korrigering.

Sertifikaatti 

Printa ut kvalitetspolicy »